środa, 12 stycznia 2011

Sprzedaż sieciowa sposobem na kryzys.

Sprzedaż sieciowa sposobem na kryzys.

Autorem artykułu jest Robert Gibała


Do takich wniosków można dojść po analizie rynku i klientów, którzy coraz częściej i w coraz większej ilości dokonują zakupów przez sieć. Jeśli jeszcze z jakiś powodów nie masz własnego sklepu internetowego, to czas abyś nad tym poważnie się zastanowił.
Do takich wniosków można dojść po analizie rynku i klientów, którzy coraz częściej i w coraz większej ilości dokonują zakupów przez sieć. Jeśli jeszcze z jakiś powodów nie masz własnego sklepu internetowego, to czas abyś nad tym poważnie się zastanowił. Jeżeli już prowadzisz swój biznes w sieci to wiadomości zawarta poniżej na pewno będą procentowały w przyszłości.
Dlaczego sprzedaż w sieci? Odpowiedź na to pytanie jest oczywista, choćby dlatego, że jest to najtańsza forma sprzedaży i co najważniejsze nie musisz znać się na informatyce ale o tym później.
Troszeczkę danych statystycznych prezentowanych poniżej pomoże zrozumieć drogi czytelniku jak duży i rozwijający to rynek. Liczba osób zamawiających przez Internet towary lub usługi do użytku prywatnego
w 2008 roku w Polsce, jak podaje GUS, wyniosła 6 770 925 co stanowi 23,3 % . Najwięcej bo 2 191 079 co stanowi (42,8 % całej grupy) osoby w wieku 16 - 24 lat, druga grupę w liczbie 2 161 189 (43,9%) stanowią osoby z grupy 25 - 34 lata, na trzecim miejscu plasuję się kolejna grupa wiekowa a więc 35 - 44 lata w liczbie 1246602 (26,1%). Łącznie z tych trzech grup wiekowych zakupów przez Internet dokonuje 5 598 870 osób. Można z tego wysnuć niemal pewność, że w przyszłości liczba dokonujących zakupów przez Internet będzie rosła, z co najmniej trzech powodów:
1) Korzystać z Internetu i dokonywać zakupów będą kolejne osoby, które wejdą w dorosłość,
2) Osoby z tych trzech przedziałów wiekowych na pewno będą w przyszłości dokonywać zakupów skoro robią to teraz,
3) Także z tych w/w grup przybędzie osób, które będą zamawiać towary czy usługi przez Internet. Część nie robi tego dlatego, że jeszcze nie wszyscy z różnych powodów nie maja dostępu do sieci, gdy będzie on już możliwy będą też korzystać z dobrodziejstw Internetu. Część z szczególnie z tych dwóch ostatnich grup na dobrych doświadczeniach swoich znajomych przekona się, że warto zainteresować się tą sferą Internetu.
Jak widać z powyższych rozważań kwestia zakupów dokonywanych przez Internet przez gospodarstwa domowe jest sprawą rozwojową, potencjał do tego rozwoju tez jest duży. W chwili obecnej tylko ok. 42 % osób korzystających
z dostępu do Internetu zamawia towary i usługi przez Internet.
Do rosnącej popularności tej formy handlu przyczynia się wygoda zakupów i obniżenie kosztów sprzedaży, a co za tym idzie niższe ceny towarów. Dodatkowo klienci mają możliwość szybkiego porównania cen u wielu dostawców. To głównie te czynniki powodują masową migrację klientów do Internetu. Warto walczyć o tych klientów na tym świeżym rynku handlowym, jakim jest Internet, ponieważ w ciągu najbliższych kilku lat udział sprzedaży elektronicznej zacznie dorównywać sprzedaży tradycyjnej.
Jakie są wymierne korzyści sprzedaży w sieci:
1. Obniżenie kosztów pracy.
2. Nieograniczony zasięg.
3. Brak potrzeby posiadania lokalu.
4. Wygoda.
5. Większe możliwości pozyskania nowych klientów.
To tylko niektóre zalety tej rozwijającej się gałęzi handlu, która w przyszłości z całą pewnością prześcignie obecne sposoby sprzedaży. Jeżeli drogi czytelniku chcesz pogłębić swoją wiedze na ten temat zapraszam do lektury rad specjalisty, który założył i wypromował już 130 sklepów w sieci. Polecam gorąco lekturę e-booka Sprzedawaj w sieci! Autorstwa Artura Samojluk
---

Artykuł pochodzi z serwisu http://artelis.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz