USŁUGI REMONTOWO-WYKOŃCZENIOWE
Zanim otworzymy własny biznes wartoby pomyślec o dofinansowaniu naszej inwestycji,
Jedną z możliwości jest dotacja z powiatowego urzędu pracy, wystarczy spełnic wymagania PUP i możemy zaczyna inwestycję z dodatkową gotówką. Aby zarejestrowac własną działalnośc należy odwiedzic następujące urzędy:
1. Rejestracja firmy w Urzędzie Miasta/ Gminy
2. Rejstacja w Urzędzie Statystycznym
3. Rejestracja w Urzędzie Skarbowym
4. Rejestracja w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych
5. Pozostałe urzędy związane z rejestracją firmy (Sanepid, inspekcja pracy itp.)
Dodatkowo potrzebne nam będzie:
1. Przygotowanie pieczątki firmowej
2. Konto firmowe
Gdy spełnimy wszystkie formalności możemy zaczynac działac.
1. Rejestracja firmy w Urzędzie Miasta/ Gminy
2. Rejstacja w Urzędzie Statystycznym
3. Rejestracja w Urzędzie Skarbowym
4. Rejestracja w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych
5. Pozostałe urzędy związane z rejestracją firmy (Sanepid, inspekcja pracy itp.)
Dodatkowo potrzebne nam będzie:
1. Przygotowanie pieczątki firmowej
2. Konto firmowe
Gdy spełnimy wszystkie formalności możemy zaczynac działac.
NARZĘDZIA
Tu przestroga, nie kupujcie tanich narzędzi, bo to one na Was pracują ,a nie Wy na nie. Dlatego jak kupowac to tylko dobrej jakości urządzenia, a inwestycja szybko się zwróci.
Przed zakupem warto się określic, jaki zakres robót chcemy wykonywac i co jest nam do nich potrzebne, bo po co nam coś, co leży niepotrzebne i się niszczy! Kwota jaką musimy przeznaczyc na zakupy to ok. 12tyś. Jest to średnia cena za podstawowe narzędzia. Przy tego typu działalności potrzebny nam będzie jakiś środek transportu (samochód dostawczy, przyczepka towarowa). Najlepszym rozwiązaniem jest samochód dostawczy.
KLIENCI/REKLAMA
W tym przypadku należy wyrobic trochę wizytówek i można rozdawac każdemu, kto jest w ewentualnej potrzebie, ale to czasem przynosi marne skutki. Najlepszą reklamą jest nasza praca, konkurencyjna cena, terminowośc, a przede wszystkim dbałośc o szczegóły. Dobrym sposobem pozyskiwania zleceń jest nawiązanie kontaktów z małymi składami budowlanymi, w których zaopatrujesz się w materiały budowlane, dzięki temu będziesz miał konkurencyjne ceny, a sklep dodatkowych klientów. Najwięcej jednak zleceń będziecie miec od znajomych osób, u których wykonywaliscie remonty, wystarczy postarac się o dokładnośc wykonywanych usłóg. Dodatkową reklamą może byc własna strona internetowa, na której możecie wyświetlac swój cennik, fotografie z poprzednio wykonywanych prac oraz recenzje od byłych usługobiorców.
ZAROBKI
Co do zarobków to sprawa jest indywidualna. To Wy ustalacie cennik za swoje usługi.
W każdym mieście ceny są inne, więc trudno określic średnie dochody, również ważne jest
w jakim tempie wykonujecie swoją pracę, szybciej skończycie – szybciej będzie zapłata.
Przy dużych zleceniach zapłatę bierzcie w etapach np. przy kompletnym remoncie mieszkania, domu,
zrobiłeś np. kuchnie, więc niech za nią zapłacą i dopiero zaczynaj następne prace, w ten sposób masz jakieś zabezpieczenie finansowe, bo nieuczciwych klientów nie brakuje! Dodatkowym zabezpieczeniem będzie spisanie umowy za wykonywaną usługę.
KILKA PORAD
1. Nigdy nie mów, że czegoś nie da się zrobic, wystarczy trochę pomyślec, a rozwiązanie zawsze się znajdzie.
2. Nie oszukuj klientów, bo pseudobudowlańców nie brakuje.
3. Nie zamieniaj drogich materiałów tanimi, bo to one decydują o wyglądzie i jakości efektu końcowego.
4. Jeśli zleceniodawca patrzy ci na "ręce" jak wykonujesz swoją pracę, nie miej mu tego za złe, bo to on płaci!
5. Nie wykonuj prac, na których się nie znasz, bo w dużym procencie wykonasz to żle.
KILKA PORAD
1. Nigdy nie mów, że czegoś nie da się zrobic, wystarczy trochę pomyślec, a rozwiązanie zawsze się znajdzie.
2. Nie oszukuj klientów, bo pseudobudowlańców nie brakuje.
3. Nie zamieniaj drogich materiałów tanimi, bo to one decydują o wyglądzie i jakości efektu końcowego.
4. Jeśli zleceniodawca patrzy ci na "ręce" jak wykonujesz swoją pracę, nie miej mu tego za złe, bo to on płaci!
5. Nie wykonuj prac, na których się nie znasz, bo w dużym procencie wykonasz to żle.
Naprawdę rewelacja. Moim zdaniem absolutnie każda firma się opłaca, tylko trzeba ja prowadzić w odpowiedni sposób. My staramy się, aby każda umowa była dobrze zaprezentowana, dlatego stale korzystamy z porady prawników. Serdecznie polecam Adama Jeżaka (accounting Warsaw) - zna się na rzeczy!
OdpowiedzUsuńNiezależnie od tego, jakiego typu firmę zdecydujemy się poprowadzić, musimy być świadomi tego, że ktoś będzie musiał zająć się jej księgowością. Jeśli nie jesteśmy w stanie zrobić tego samodzielnie, możemy skorzystać z oferty tej firmy: https://www.crowe.com/pl/services/audyt/badanie-sprawozdan-finansowych
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńJeśli ktoś prowadzi taka firmę remontowo-budowlaną to z pewnością dba nie tylko o jakość swoich usług, ale również musi mieć dobre zaplecze jeśli chodzi o różnego rodzaju sprzęt ten większy i ten drobniejszy. Tutaj https://www.sklepsrubex.pl/product/SRUBA-12X35-DIN-933-8-8-ZN-s23706 macie ofertę na śruby i inne takie elementy. Bynajmniej jakości będziecie pewni, ceny też konkurencyjne.
OdpowiedzUsuńSuper, że chcesz zadbać o reklamę swojej firmy. Uważam, że najlepiej będzie jeśli samodzielnie sprawdzisz, co w przypadku Twojej firmy sprawdzi się najlepiej. Na pewno warto byłoby zadbać o jednolity ubiór swoich pracowników. Tutaj https://www.odziezdoreklamy.pl/18-koszulki-sportowe-z-nadrukiem zamówisz wysokiej jakości znakowaną odzież reklamową.
OdpowiedzUsuń