niedziela, 16 stycznia 2011

Firma a brak czasu

Firma a brak czasu

Autorem artykułu jest Tomasz Galicki


Jeśli prowadzimy własną firmę, musimy wykonywać mnóstwo czynności, dbać o wszystko i najlepiej być wszędzie jednocześnie. Często jest to niewykonalne i musimy sobie radzić na różne sposoby.

Jest wiele metod pomagających podczas codziennego prowadzenia działalności gospodarczej. Nie trzeba sięgać daleko, aby podać jeden z przykładów – finanse, rozliczenia, podatki – gdyby zajmował się tym właściciel firmy, nie miałby czasu na nic innego, nie wspominając już, że znacznie ryzykowałby grzywnę a nawet więzienie, jeśli policzyłby coś nie tak, a przecież nie wszyscy się na tym znają – a tak zajmuje się tym księgowa i nie ma najmniejszego problemu. Oszczędzamy w ten sposób czas, a czas to pieniądz.
Kolejnym przykładem jest pozyskiwanie klientów – oczywiście, właściciel firmy może się tym zajmować, ale często branża jest taka, że powinien to robić przez osiem godzin dziennie pięć razy w tygodniu. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie osoby na stanowisko przedstawiciela handlowego.
Właściciel powinien personalnie dbać o każdego klienta, jednakże czasem usystematyzowanie ich jest praktycznie niemożliwe, czasem jest ich tak wielu, że się po prostu nie da. Ciekawym i najbardziej praktycznym rozwiązaniem w takiej sytuacji są systemy crm, czyli oprogramowanie zajmujące się relacjami z klientem. To również znacznie ułatwia właścicielowi firmy w kontaktach, których przecież nikt nie chce zaniedbać albo utracić. Wiadomo nie od dziś, że łatwiej utrzymać stałego klienta niż zdobyć nowego.
Oczywiście są sprawy, których nikt za „szefa” nie załatwi. Musi on bowiem jeździć na spotkania z nowymi, potencjalnymi klientami, bo to najlepiej o firmie świadczy. Nie warto wysyłać samych pracowników, bo przyszły klient może stwierdzić, że nie jest traktowany poważnie.
Właściciel firmy musi również nadzorować pracę pracowników oraz wykonywać swoje obowiązki w firmie. Na szczęście do tych zabiegów również istnieje wiele różnych oprogramowań, które pomogą pomóc w relacjach z pracownikami.
Jednakże należy pamiętać, że w każdej sytuacji, gdy może sobie pomóc, powinien to robić, ponieważ najzwyczajniej w świecie nie ma sensu robić czegoś, co może zrobić za niego ktoś inny lub coś innego i co może zużyć dużą część bezcennego czasu. Czas to pojęcie, którego w firmach zawsze brakuje, w większości branż. Nawet, gdyby było go więcej, to i tak będzie go zawsze za mało. Pomagajmy sobie jak tylko możemy, przecież ilość włożonego w coś czasu nie zawsze przekłada się na efekt. Najlepiej, gdy wykonamy coś szybko i równie dobrze, wtedy można czuć sukces.
---
T.G.

Artykuł pochodzi z serwisu http://artelis.pl/

4 komentarze: